8 apr. 2008

Spännande händelser

Jag har drabbats av ett synnerligen elakt virus som fullständigt kramar kraften ur mig. Jag får inte så mycket gjort som jag planerat. Det stressar mig en aning.
En ljusglimt i tillvaron är Annakarin Nybergs avhandling om hur vi umgås med "digitala artefakter" (en vidare och samtidigt en mer precis benämning än IT). Det här är precis mitt intresseområde så det är intressant läsning. Ryktet säger att hon fått MYCKET beröm för sitt arbete och hon har gett en analysmodell och teoretisk plattform som är användbart. Jag är inte klar ännu... men snart så. Avhandlingen finns att ladda ned här.

En annan nyhet är att mentometermarknaden i Sverige har fått ytterligare en spelare på plan. Ser man till priset på utrustningen de erbjuder så blir det spännande att följa effekterna av detta. De ligger långt under hälften av sina konkurenters prisnivå. Därmed inget sagt om skillnader i kvalitet och program. Jag har precis laddat hem deras mjukvara för att testa. Lite svårtillgängligt är mitt första intryck.


Inga kommentarer: